Enodnevni post – garancija za zdravje!

Prehrana | 19. 11. 2017

Post, v strogem pomenu besede, pomeni odrekanje hrani. Med postom razstrupljamo in razbremenimo telo, shujšamo, razbistrimo možgane in duha, predvsem pa je post odlična priložnost, da spremenimo nezdrave navade. Po navadi se postimo več dni, tudi tednov, saj je učinek takrat največji.

Ali veste, da so tudi redni enodnevni posti odlična priložnost za izboljšanje zdravja?

Poznamo več oblik postenja in vsaka ima svoje prednosti. Post ob vodi je primeren za tiste, ki še nimajo večjih zdravstvenih težav ali previsoke telesne teže. Najlažje se je postiti s sokovi. Med vsakim postom se je potrebno klistirati, veliko gibati in poskrbeti za sprostitev. Postenje je najučinkovitejše spomladi, lahko pa se postimo kadarkoli, ko začutimo potrebo.

Post praviloma traja od nekaj dni do dveh tednov. Vendar bi bilo za telo bolje, če bi se postili intermitentno – prekinjajoče. Najznačilnejša oblika takšnega posta je en postni dan v tednu. Telesu ni potrebno čakati do pomladi, ampak se lahko 54-krat v letu očisti strupov.

Na takšen intermitenten postni dan se telo znebi presnovnih ostankov, se ukvarja z vnetji, edemi, popravi poškodovane celice ali tkiva. Pozitiven učinek prekinjajočega posta je tudi izguba teže.

Kateri so pozitivni učinki rednih, tedenskih enodnevnih postov?

Redni tedenski enodnevni posti imajo veliko pozitivnih učinkov, predvsem pa jih z lahkoto vključimo v življenjski slog, saj ne zahtevajo nobenih posebnih priprav.

1. Razstrupljanje telesa

Vsak dan v naše telo vnesemo veliko strupov iz hrane, vode, okolja, kozmetike. Strupi močno obremenjujejo normalno delovanje telesa, vplivajo pa tudi na mentalno zdravje. Zaradi strupov se hitreje postaramo, smo manj vitalni in tudi hitreje zbolimo.

S stališča zdravilstva nastanejo kronične bolezni predvsem zaradi dolgoletnega kopičenja strupov. Ko so skladišča za strupe v telesu polna, zbolimo. Če torej ne poskrbimo za redno odvajanje strupov iz telesa (na primer z večdnevnim postom), bomo slej ko prej zboleli.

Predstavljajte si, kako navdušeno bo vaše telo, ko bo lahko vsak sedmi dan poskrbelo za razstrupljanje. Ne bo se mu potrebno ukvarjati s prebavo ter novimi strupi iz hrane, vode in kozmetike, temveč samo s »popravilom« svojega sistema.

Med enodnevnim postenjem se lahko suho ščetkamo, masiramo, naredimo klistir, pijemo koloidne minerale ali zeolit.

2. Čiščenje sklepov

Strupi, ki jih telo ne more sproti odplakniti iz telesa, se naložijo na mestih, ki so manj prekrvavljena – na primer v sklepih. Enodnevni post bo torej koristil tudi vašim sklepom; seveda bo učinek še večji, če boste tudi med tednom poskrbeli za bazično prehrano, polno antioksidantov. Še več o bazični prehrani preberite v članku Zmanjšajte zakisanost telesa, za pomoč pri sestavi jedilnika pa si oglejte dva bazična recepta.

3. Hujšanje

Glavni motiv za uvedbo enodnevnega posta je lahko tudi izguba telesne teže. Zdržati en dan brez hrane ni težko, prav tako po enodnevnem postu ne bo prišlo do jojo-efekta, ki je pri strogih dietah in večdnevnem postenju skoraj neizbežen. Pri ponavljajočih se jojo-efektih je presnova vedno bolj počasna, zato vedno težje shujšamo. Teh težav pri intermitentnem postenju ni.

Da bomo med intermitentnim postenjem res shujšali, se moramo držati le enega pravila: preostale dni, ko lahko jemo, jemo normalne količine. To niso dnevi, ko bi nadoknadili kalorije s postnega dne.

4. Diabetes in krvni sladkor

Intermitentno postenje se je izkazalo za učinkovito tudi pri diabetesu tipa 2, znižal se je krvni tlak in vrednosti inzulina. Pri boleznih srca in ožilja so bili kratkotrajni posti celo učinkovitejši od daljših, so ugotovili ameriški znanstveniki.

5. Duševno zdravje

Na postni dan bomo imeli več časa zase, ki ga drugače porabimo za pripravo hrane, pospravljanje kuhinje in prebavljanje. Ta čas izkoristimo za razmislek o sebi, se umaknemo od kaosa, poiščemo notranji mir. Naše misli bodo bolj jasne, saj bomo zaradi posta »lažji« – presnovni organi bodo manj delali in obremenjevali telo.

Morda pa bomo na ta dan razmišljalo o lakoti. In o tem, kako cenimo hrano. Po postnem dnevu se bomo zelo razveselili kosa kruha ali jabolka, prvi grižljaji bodo nekaj dragocenega. Zanimivo je, da med postenjem redko mislimo na čips, kokakolo, sladkarije. Želimo si elementarne hrane, ki nas po navadi spominja na otroštvo ali lepe trenutke.

Morda nam bodo ravno postni dnevi v spodbudo, da bomo živila ponovno kupovali na tržnici ali kmetijah, da bomo hvaležni za trud, ki je nastal pri pridelavi hrane.

Kako se pripraviti na enodnevni post?

Dan pred začetkom posta nas ne sme zagrabiti panika, ne smemo se prenajesti, samo zato, ker vemo, da naslednji dan ne bomo jedli. Najbolje je, da dan pred postom jemo sadje, zelenjavo (idealne so juhe in enolončnice), solate, čičeriko, ajdo, krompir ali riž. Če ne moremo zdržati brez mesa ali rib, zadnji beljakovinski obrok pojemo za kosilo. Po 18. uri ne jemo ničesar, pijemo samo vodo ali čaj.

Ob hudem napadu lakote si privoščite 2 dl rastlinskega napitka iz riževega, mandljevega, ovsenega, sojinega »mleka« (dobijo se že v skoraj vseh trgovinah). Takšen napitek bo poskrbel za nizek krvni sladkor, hkrati pa pospešil presnovo.

Kako izpeljemo postni dan?

Post pričnemo s suhim ščetkanjem, masažo trebuha in velikim kozarcem tople vode, ki ji lahko dodamo limonin sok.

Če zjutraj ne greste na veliko potrebo, si naredite klistir (več o tej temi preberite v članku Kako se pravilno klistiramo).

Cel postni dan pijemo veliko vode, ki naj ne bo mrzla. Kadar nas zebe, si pripravimo zeliščni čaj. Namesto pravega čaja ali kave si naredimo napitek z maco.

Ko je lakota zelo velika, spijemo vodo z zeolitom ali koloidnimi minerali. Dovoljeni so tudi zelenjavno-sadni sokovi (ne smutiji!), s tem, da naj bo sadja zelo malo. Tudi z zelenjavo, ki vsebuje veliko sladkorja (korenje, rdeča pesa), ne pretiravamo, saj bomo po njej zelo lačni.

Zvečer si lakoto (zopet) potešimo z rastlinskim napitkom (»mlekom«), lahko si ga segrejemo, če nas zebe.

Na postni dan se odpravimo na sprehod, tudi v slabem vremenu, saj gibanje pospešuje razstrupljanje. Lahko obiščemo fitnes, vozimo hišno kolo ali skačemo po trampolinu, plavamo, tečemo ali kolesarimo.

Ob rednem intermitentnem postenju boste hitro ugotovili, da je enodnevno postenje najboljše zdravstveno zavarovanje s številnimi pozitivnimi učinki, ki so vidni takoj.

E-REVIJA AVITA

Brezplačni nasveti, dvakrat mesečno, o zdravem načinu življenja in akcijskih ponudbah.