Naravne rešitve za seneni nahod

Bolezni | 29. 10. 2017

Nekateri od vas ste zelo hvaležni za to deževno pomlad – tisti, ki imate vsako leto znova težave s senenim nahodom. O tem, da sta glavna vzroka za nastanek senenega nahoda zakisanost telesa in alergije v črevesju, smo že pisali. Ampak, ali veste, da lahko z živili blažimo ali celo preprečimo nastanek senenega nahoda?

Naravne rešitve za seneni nahod

Koliko odstotkov Slovencev ima seneni nahod, ni natančno znano, saj so težave zelo sezonske, nekateri seneni nahod zamenjajo celo za prehlad. Ocena je od 15 do 40 odstotkov, največ težav pa povzročajo spomladanski pelodi dreves in trave.

Prehrana, ki je bogata z vitaminom C in folno kislino, lahko omili težave s senenim nahodom. Pomagajo tudi probiotične bakterije, žveplene spojine in drugi antioksidanti. Poleg tega, kaj jemo, če imamo težave s senenim nahodom, je pomembno tudi, česa ne smemo: živil z veliko histamina.

Izogibajte se histaminu v živilih

Pri senenem nahodu pride na sluznicah do alergičnih reakcij, zato se začne izločati histamin. Sluznice otečejo, pordečijo in srbijo. Zaradi nezdravega črevesja, kar je skupno vsem alergikom, se v telo absorbira tudi histamin iz živil in poslabša simptome pri senenem nahodu.

Živila, ki vsebujejo veliko histamina so: kakav (čokolada), svinjsko meso, vse fermentirane jedi (kislo zelje in repa), rdeče vino, siri (čim starejši so, tem bolj so škodljivi), prekajene ribe in meso, paradižniki, morski sadeži (lignji, školjke, rakci). Problematične so tudi jagode, saj preprečujejo prebavljanje histamina.

Dober tek – adijo seneni nahod

Ta živila vam bodo pomagala med senenim nahodom, nekatera pa je priporočljivo jesti že prej, v preventivne namene.

  1. Zelena listnata zelenjava

Sem spadajo solata, blitva, kodrolistni ohrovt, zelena, špinača, regrat, radič, zeleni deli repe, redkve in pese. Zelena listnata zelenjava je polna antioksidantov, predvsem karotenoidov, ki so topni samo v maščobi. Zato pri pripravi zelene listnate zelenjave vedno dodajte nekaj kakovostnega olja. Priporočljivo je predvsem laneno olje, bogato z omega 3 maščobnimi kislinami, ki tudi pomaga pri alergičnih reakcijah.

  1. Koprive

Nekateri jih obožujejo, drugi ne marajo, so pa nepogrešljive pri senenem nahodu, saj blažijo vnetne procese. Koprive lahko pripravimo v solati, sokovih, čajih ali jedeh.

  1. Peteršilj

Zmanjšuje izločanje histamina, zato ga naj alergiki veliko uživajo v akutni fazi senenega nahoda.

  1. Timijan

Timijan je v ljudskem zdravilstvu znano sredstvo pri težavah z dihali, še posebej pri tvorjenju sluzi. Priporočena doza: dvakrat na dan v čaju.

  1. Brokoli

Zelo uporabno živilo pri senenem nahodu, saj odmaši zamašene sinuse, hkrati pa deluje protivnetno (zaradi visoke vsebnosti vitamina C).

  1. Čebula, česen, jabolka

Skupno tem trem živilom je visoka vsebnost kuercetina, ki delujejo podobno kot antihistaminiki. Še posebej jih priporočajo v preventivne namene, preden dobimo seneni nahod.

  1. Citrusi

Vedno si naredimo sveže sokove, najbolje iz ekoloških citrusov. Vsebujejo veliko vitamina C – skupaj s porcijo brokolija boste pokrili dnevne potrebe po tem vitaminu.

  1. Bezgove jagode

Dobra novica: bezgove jagode delujejo proti senenemu nahodu tudi, če iz njih pripravimo marmelado. Ker so polne antioksidantov in flavonoidov, si večkrat pripravite čaj ali sokove iz teh zdravih sadežev.

  1. Probiotiki

Vedno več znanstvenih študij kaže, da je nastanek senenega nahoda močno povezan s črevesno floro. Za močan imunski sistem, ki nas ščiti pred alergeni, potrebujemo tudi zdravo črevesno floro. Probiotiki so torej pomembni tako v preventivne namene kot pri akutnih alergijskih težavah.

  1. Juha za lajšanje senenega nahoda

Zakaj ne bi iz zgoraj naštetih živil skuhali okusne juhe? Uporabite čebulo, česen, brokoli, blitvo ali kodrolistni ohrovt, dodajte sveži timijan in peteršilj, ter juho začinite s soljo, poprom, kurkumo, karijem, rdečo papriko in drugimi začimbami. Po obroku pa ne pozabite vzeti probiotika. Dober tek – adijo seneni nahod!

ŠE VEČ KORISTNIH NASVETOV

Nazaj na seznam člankov
  • Žveplo
    Prehrana / 16. 07. 2018

    Pomanjkanje žvepla je zelo pogost pojav, četudi zdravniki trdijo nasprotno. Nahaja se praktično povsod, največ pa ga je v koži, mišicah in kosteh. V primeru pomanjkanja se pojavijo težave pri izgradnji aminokislin, razstrupljanju telesa, sintezi vitaminov, pri presnovnih procesih, vezivnem tkivu, kožnih obolenjih, tvorbi kolagena in izgorevanju maščob.

    PREBERITE VEČ
  • Antioksidanti – varuhi celic
    Prehrana / 21. 10. 2017

    Prosti radikali spadajo med povzročitelje številnih bolezni. Napadajo naše celice, pri tem pa jih lahko poškodujejo do te mere, da niso več sposobne opravljati svojih funkcij. Več kot je poškodovanih celic, slabše deluje napadeni organ. Samo vprašanje časa je, kdaj se bo v takšni situaciji začela razvijati bolezen. Na srečo antioksidanti učinkovito branijo celice pred napadi škodljivih prostih radikalov.

    PREBERITE VEČ

E-REVIJA AVITA

Brezplačni nasveti, dvakrat mesečno, o zdravem načinu življenja in akcijskih ponudbah.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.