Na pomoč, moj otrok noče jesti zelenjave!

Prehrana | 23. 11. 2017

Kako naj otroka prepričam, da bo jedel več zelenjave? S tem vprašanjem se danes ubada zelo veliko staršev, ki sicer vedo, da je uživanje pestre prehrane ključno za zdravje in razvoj njihovih otrok, a so nad vsem skupaj že skoraj obupali. Kako pomembna je zelenjava za razvoj otroka, za njegove fizične, umske in duševne sposobnosti, vas ne bomo »prepričevali«. Pomagali pa vam bomo določiti, koliko zelenjave bi moralo biti na otrokovem jedilniku.

Količino zelenjave bi lahko določili na različne načine, vendar smo se na koncu odločili za preprosto odstotkovno pravilo: pri kosilu in večerji (poznem kosilu) naj bo vsaj 50 % zelenjave. Pri kronično bolnih otrocih in otrocih s slabim imunskim sistemom pa naj bo zelenjava vključena tudi v zajtrk ali malico.

Začne se v maminem trebuhu

Otrokove prehranjevalne navade se začnejo oblikovati že v obdobju nosečnosti. Otroci, katerih mame že med nosečnostjo jedo različno zelenjavo in sadje, tudi kasneje raje jedo zelenjavo in sadje.

Dober zgled najbolje vleče

Otroci se zgledujejo po starših in ne po njihovih besedah (čeprav bi si starši pogosto želeli obratno). Otroci zelo dobro opazujejo in imajo izostren občutek za krivico. Starši, preverite najprej svoje obnašanje in odnos do hrane in ga po potrebi popravite. Odstotkovno pravilo o količini zelenjave velja tudi za odrasle!

Zelenjava kot užitek ali nujno zlo

Za zelenjavo morda še najbolj od vseh živil velja, da jedi iz nje odražajo spretnost in dobro voljo kuharja. Zelenjavne jedi so lahko puste, razkuhane in neprivlačne, ali pa polne barv, oblik in okusov. Na okus zelo vpliva tudi kakovost zelenjave in njen izvor (babičin vrt ali hipermarket).

Zelenjava naj bo sestavni del jedi

Zelenjava, ki je vključena v jed in ni neko nujno zlo na robu krožnika, bo šla hitreje v slast. Takšne jedi so, na primer, zelenjavne rižote, testeni žepki, pite in zvitki z zelenjavnim, sadno-zelenjavnim ali zelenjavno-mlečnim nadevom, pa tudi okusni sadno-zelenjavni sokovi. Zelenjavne omake lahko izboljšamo s smetano ali sirom, v paradižnikovo pa naribamo korenček ali dva.

Brez zapletanja in siljenja

Neprestano ponujanje ni pametno. Otrok je del družine in kar je za kosilo, je ponujeno vsem družinskim članom enako (izjema so seveda alergije). Pa tudi silimo in ne nagrajujmo brez vsake mere (če boš pojedel korenček, dobiš sladoled). Ko uvajamo nove okuse, počnimo to postopoma. Počasi se daleč pride – z vztrajnostjo in strpnostjo bomo uspeli.

Še nekaj dobrodošlih trikov

  • Otrokom je všeč zgodbica o »dobrih vojačkih«, ki so v zelenjavi in ki branijo telo pred »slabimi« ter skrbijo za to, da smo zdravi in močni.
  • Namesto piškota ponudimo otroku svež korenček za prigrizek.
  • Otroci, ki sodelujejo pri nakupu ali gojenju zelenjave na domačem ali babičinem vrtu, bodo veliko raje jedli zelenjavo, ker bo ta postala »njihova«.
  • Tudi otroci, ki smejo sodelovati pri pripravi jedi, takšno jed veliko raje pojedo. Naloge morajo biti prilagojene njihovi starosti, saj bo sicer učinek ravno obraten.
  • Otrokom so zelo všeč zabavna imena za zelenjavo, ki si jih sami izmislimo. Dokazano je, da otroci pojedo kar dvakrat več zelenjave, če je ta poimenovana z nenavadnimi imeni (npr. vesoljski grah ali dinozavrov krompir), zelenjava pa ostane priljubljena tudi kasneje, ko je ne poimenujemo več z domišljijskimi imeni.
  • Izkoristite lakoto: pol ure pred kosilom bo otrok z veseljem pojedel korenček ali češnjev paradižnik, ki ga za poobedek verjetno niti povohal ne bi.
  • Pogovarjajte se o hrani in skupaj načrtujte jedilnike.
  • Otroku kupite kuharsko knjigo za male mojstre kuhanja.
  • Zelenjavo narežite na manjše, različno oblikovane koščke (trakove, palčke itd.), saj v otroških očeh tudi oblika vpliva na okus!

ŠE VEČ KORISTNIH NASVETOV

Nazaj na seznam člankov
  • Enodnevni post – garancija za zdravje!
    Prehrana / 19. 11. 2017

    Post, v strogem pomenu besede, pomeni odrekanje hrani. Med postom razstrupljamo in razbremenimo telo, shujšamo, razbistrimo možgane in duha, predvsem pa je post odlična priložnost, da spremenimo nezdrave navade. Po navadi se postimo več dni, tudi tednov, saj je učinek takrat največji.

    PREBERITE VEČ
  • Dobra hrana za zdrava jetra
    Prehrana / 14. 11. 2017

    Hrana, polna pesticidov in škodljive snovi (nikotin, sladkarije, alkohol, okoljski strupi) jetra preobremenijo. Preobremenjena jetra svojih nalog ne morejo več učinkovito opravljati. V hitrem tempu sodobnega življenja je težko vedno poskrbeti za uravnovešeno prehrano. Takrat si je smiselno pomagati s kakovostnimi prehranskimi dopolnili.

    PREBERITE VEČ

E-REVIJA AVITA

Brezplačni nasveti, dvakrat mesečno, o zdravem načinu življenja in akcijskih ponudbah.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.