Ljubi svoje telo!

Znanje | 02. 03. 2022

Medtem ko zunanji videz postaja vse pomembnejši, se pravi občutek ljubezni in spoštovanja do lastnega telesa izgublja. Kako se trenutno počutite? Občutite roke, noge, ramena, vrat, hrbet … so sproščeni in lahki ali boleči in pod pritiskom? Naučimo se biti nežni z njim, ga sprejemati in poslušati znake, ki nam jih daje. Naj jih nemir in stres vsakdana ne preglasita.

Pogled s perspektive telesa

Predstavljajte si dan, ko v vsakem trenutku prisluhnete svojem telesu. Kako izgleda takšen dan »po meri telesa«? Bi si želelo ure in ure presedeti v pisarni, sključeno pred računalniškim zaslonom? Bi dan za dnem hrepenelo po visoko intenzivni vadbi v fitnesu? Bi si želelo trikrat na dan prebavljati hitro hrano?

V vsakdanjem življenju nam telo služi kot ogrodje in kot prevozno sredstvo, ki našo »bit« prenaša po svetu. In čeprav smo s telesom neločljiva celota, se velikokrat odločamo samo na podlagi enega dela našega telesa – možganov oz. razuma. Čustva, notranji glas in intuitivno odločanje se smatrajo za ovire na poti k boljšim odločitvam. Intuicija in ravnanje po nareku čustev veljata za ženske lastnosti, ki v moderni družbi niso cenjene. Štejejo samo pogum, drznost, logika in surov razum.

Potiskanje mehkobe in čutnosti v ozadje ter strmenje k robotski natančnosti povzročajo čedalje globlji prepad med umom in telesom. Človeško telo, z izjemo možganov, izgublja pomen, saj lahko večino človeških nalog tehnologija opravi učinkoviteje in hitreje.

Dejavnosti, kjer je še potreben človeški pristop, je malo. Stroji nas nadomeščajo pri vožnji, telefonskih pogovorih (avtomatski odzivniki), na blagajnah, pri obdelavi podatkov, v proizvodnji in še bi lahko naštevali. Da, uporaba robotov lahko ljudi res razbremeni težaškega in enoličnega dela, vendar v našo družbo hkrati vnaša dodaten občutek hladnosti in odtujenosti.

Telo ni stroj

V moderni kapitalistični družbi bi želeli iz telesa iztisniti še zadnji atom moči. Nalivamo se s kavo in energijskimi pijačami, da bomo zdržali še kakšno naduro več. Trdo prigaran denar porabimo za nakup novih oblek ali ličil, da se navzven predstavimo v najlepši luči – ker zunanji videz je v moderni družbi, še posebej pri ženskah, nadvse pomemben.

Samo poglejmo si nekaj ženskih revij in njihovo sporočilno vrednost: bodi lepa za druge, prikaži se v najlepši luči, skrij svoje pomanjkljivosti pred svetom, telo izpostavi strogim dietam, stiskaj ga v tesna oblačila, vsakodnevno ga gnjavi na fitnes napravah in kar je najpomembnejše – kupi čudežni izdelek, ki bo rešil vse tvoje probleme s telesom.

Kljub vsemu vloženemu trudu se na koncu počutimo nezadovoljni, ker ne moremo doseči lepotnih standardov. Manekenkam v revijah seveda na pomoč priskoči program za obdelavo fotografij.

Pomislimo, koliko časa in denarja porabimo za urejanje zunanjosti, koliko pa za ukvarjanje s svojo notranjostjo? Zapravljanje denarja za plastične kirurge, topilce maščob in podložene nedrčke nam ne bo prineslo sreče, po kateri hrepenimo.

Nezadovoljstvo s telesom se šteje za povsem normalno in je s strani lepotne industrije celo prikrito spodbujano. Kako bi sicer prodali novo čudežno kremo nekomu, ki se ima rad in se sprejema v celoti, vključno z znaki staranja? Vlagati tisočake v polepšanje telesa, da bi ustregli merilom drugih, hkrati pa telesu ne nameniti tistega, kar zares potrebuje in po čemer hrepeni, je znak, da gledamo na telo zgolj iz zunanje perspektive. Kaj pa če bi za spremembo pogledali s perspektive telesa?

Kaj telo zares potrebuje?

Telo nam daje veliko več signalov, kot le občutek lakote, utrujenosti in bolečine. Kako se počutite trenutno? Občutite roke, noge, ramena, vrat, hrbet … so sproščeni in lahki ali boleči in pod pritiskom? Lahko zaznate hlad v nogah, utrujene oči, zategovanje kože na obrazu, neizrazit občutek žeje? Prisluhnite telesu in ozavestite signale, ki ji vseskozi pošilja. Naj jih nemir in stres vsakdana ne preglasita.

Telo vsakega izmed nas je drugačno, pa vendar obstaja nekaj stvari, ki jih vsa ali pa vsaj velika večina teles nujno potrebuje za pravilno delovanje. Spoznajmo nekaj stebrov zdravja in dobrega počutja.

  • Gibanje: bolj kot kadarkoli smo prisiljeni preždeti ure in ure v sedečem ali stoječem statičnem položaju. To ni naravno, saj je človeško telo narejeno za gibanje in je ob pomanjkanju bolj nagnjeno k zdravstvenim težavam. Telesna aktivnost je lahko zmerna in nenaporna, saj se tudi pri intenzivni vadbi sproščajo stresni hormoni.
  • Kakovosten spanec: dober spanec pomeni, da si privoščimo dovolj dolg počitek, v temi in brez motečih dejavnikov, kot je npr. brnenje naprav. Pred spanjem zatemnimo luči (lahko prižgemo sveče), popijmo skodelico čaja, branje vznemirljivih novic na mobilniku zamenjajmo z branjem knjige, privoščimo si kopel ali masažo. Na ta način telesu sporočimo, da se bliža čas počitka in sprostitve.
  • Lahka, a hranljiva živila: hrana, ki jo uživamo, je pomemben aspekt ljubezni do telesa. Če ga hranimo s kakovostno, lokalno in ekološko pridelano hrano v zmernih količinah in si za obed vzamemo čas, bo telo lažje kljubovalo negativnim vplivom okolja in nam omogočalo aktivno življenje brez bolečin. Poslušajmo ga in spremljajmo njegove odzive na posamezna živila. Na ta način bomo brez testiranj ugotovili, katera živila mu koristijo in katera mu povzročajo preobčutljivosti in druge težave.
  • Dovolj vode: telo nujno potrebuje vodo za svoje delovanje in dobro počutje. S stekleničko za večkratno uporabo in vodo iz pipe je zadostna hidratacija cenovno ugodna, okolju prijazna in vedno pri roki. Če je mogoče, uživajmo čisto, izvirsko in živo vodo.
  • Opustimo škodljive navade: kajenje, alkohol in droge so strup in hudo breme za telo. Kdor ljubi svoje telo, ga ne bo uničeval v zameno za užitek.
  • Udobna oblačila in obutev: čeprav se za posebne priložnosti oblečemo v ozke obleke in čevlje z visoko peto, pa je v vsakodnevnem življenju priporočljivo strmeti k udobju. Ne zgolj zaradi lastnega dobrega počutja, temveč tudi zaradi zdravja. Še posebej zdrava je bosa hoja, ki masira stopala in nam pomaga vzpostaviti energijsko povezavo z Zemljo.
  • Razstrupljanje telesa: v telesu se naberejo snovi, ki ga obremenjujejo in mu škodujejo. Razbremenimo ga s čistilno kuro in mu s tem pomagajmo pri samoobnavljanju.
  • Izogibanje stresu: Stres je naravna obramba telesa v primeru nevarnosti. Kratkotrajen stres je torej koristen, saj telo pripravi na »boj ali beg«, medtem ko dolgotrajni stres telo izčrpava in slabi. Identificirajmo dejavnike stresa in si privoščimo dovolj sprostitve.
  • Sončna svetloba: telo potrebuje sončno svetlobo za dobro počutje, pa tudi za povsem praktične funkcije, kot je nastajanje vitamina D. Za izboljšanje počutja zadostuje že 20 minut gibanja na soncu.
  • Zdravi odnosi: prijateljstva ter partnerska in družinska razmerja pomembno vplivajo na našo psiho in s tem na zdravje telesa. Poskrbimo za urejene odnose, odpuščajmo, vlagajmo v zdrave odnose in prekinimo strupene ter enostranske.

Za ohranjanje zdravja telesa so pomembni vsi stebri zdravja, v primeru zdravljenja telesa pa je potrebno vsakemu izmed njih nameniti še dodatno skrb in ugotoviti, kje je nastal primanjkljaj. Veliko bolezni se namreč razvije zaradi zanemarjanja določenega aspekta zdravega življenja v daljšem časovnem obdobju.

Z ohranjanjem zdravja in rednim spremljanjem telesnih signalov na najboljši možen način izkazujemo ljubezen do najbolj primarnega doma, ki ga imamo – svojega telesa.

ŠE VEČ KORISTNIH NASVETOV

Nazaj na seznam člankov
  • Kako pametne ženske ohranjajo lepoto?
    Znanje / 03. 08. 2020

    Na nekatere od naštetih dejavnikov ne moremo vplivati (dednost), na nekatere lahko vplivamo le delno (okolje, v katerem živimo). Vsi ostali dejavniki pa so v veliki meri v naših rokah: življenjski stil, sposobnost premagovanja stresa, kakovost in količina spanja in prehrane. Zadostne količine antioksidantov, kot so vitamin A, C in E ter selen, ki jih zaužijemo vsak dan, nas bodo zaščitile pred prezgodnjim staranjem zaradi prostih radikalov.

    PREBERITE VEČ
  • Serotonin – hormon sreče
    Prehrana / 20. 10. 2017

    Serotonin deluje kot prenašalec živčnih signalov (nevrotransmitor). Z njegovo pomočjo pridejo signali iz enega dela možganov v drugega, zato ima pomembno vlogo pri številnih psiholoških in telesnih funkcijah. Pri pomanjkanju serotonina se lahko pojavijo depresije, tesnobe in panike;zadostna količina serotonina pa nam prinaša srečo in zadovoljstvo.

    PREBERITE VEČ

E-REVIJA AVITA

Brezplačni nasveti, dvakrat mesečno, o zdravem načinu življenja in akcijskih ponudbah.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.