Krom ugodno vpliva na inzulin

Prehrana | 13. 11. 2017

Z zadostnim vnosom kroma poskrbimo, da telo bolje izkoristi izločeni inzulin. V kolikor je do bolezni že prišlo, nam krom pomaga pri vzdrževanju ustrezne ravni sladkorja v krvi. S tem prepreči glavobole, razdražljivost in druge simptome nizkega krvnega sladkorja. Krom prav tako znižuje raven škodljivega holesterola v krvi in dviguje raven koristnega, kar preprečuje nastanek srčno-žilnih bolezni.

Krom tvori skupaj z vitaminom B3 in dvema aminokislinama biološki kompleks GTF (glukozni tolerančni faktor). GTF skupaj z inzulinom pospeši prehod sladkorja v celice, zato ga manj pristane v jetrih, kjer bi se pretvoril v glikogen in trigliceride in kot tak kopičil v maščobnih oblogah. Če so celice možganov preskrbljene s hrano (sladkorjem), se počutimo siti in nimamo pretirane želje po sladkarijah in drugih vmesnih obrokih. Na ta način krom ugodno vpliva na telesno težo, krvni tlak, holesterol in sladkor v krvi.

Priporočen dnevni odmerek kroma znaša okoli 30 – 100 mcg na dan, vendar telo absorbira zgolj 0,5 – 3% iz živil in 5% kroma iz prehranskih dopolnil. Absorpcijo spodbuja vitamin C, zavirajo pa jo rastlinski fitati.

Simptomi pomanjkanja

Do pomanjkanja kroma prihaja pri doječih ženskah, starostnikih, športnikih in ljudeh, ki uživajo siromašno in zelo predelano hrano. S predelavo namreč količina kroma v živilu strmo pada. Poleg neobčutljivosti celic na inzulin se v primeru pomanjkanja pojavi tudi tesnobnost, slaba presnova aminokislin in visoka raven holesterola. Približno 9 od 10 ljudi s prehrano ne zaužije zadostne količine kroma. Še posebej izpostavljeni so starejši ljudje in ljudje, ki zaužijejo veliko sladkorja. Pomanjkanje kroma vodi v nepravilnosti z glukozno intoleranco in povečano verjetnost za nastanek sladkorne bolezni. Močno se poveča tudi verjetnost za nastanek ateroskleroze. Simptomi pomanjkanja kroma so: vrtoglavica, spremembe na koži, razdraženost, žeja, zaspanost, povišane maščobe v krvi in neobvladljiva želja po sladkem.

Simptomi presežka

Trivalentni krom, ki se nahaja v živilih, nima znanih škodljivih učinkov na telo. Do zastrupitve lahko pride s šestvalentnim kromom, ki se uporablja v industriji in je povzročitelj rakavih obolenj.

Najboljši viri

Najboljše vire kroma predstavljajo pivski kvas, črni poper, grah, slive, arašidi, črni čaj, gobe, polnozrnati izdelki iz ekološke pridelave, morski sadeži, pšenični kalčki, ostrige, jetra, piščanec, govedina, krompir, jabolka, banane, špinača, maslo in timijan. Predelava hrane močno zmanjšuje prisotnost kroma, zato je zahodna prehrana običajno revna s kromom in ga je zato potrebno dodajati v obliki prehranskih dopolnil. Vsebnost kroma v živilih zmanjšujejo tudi pesticidi in kemijski dodatki.

ŠE VEČ KORISTNIH NASVETOV

Nazaj na seznam člankov
  • Silicij, mineral lepote
    Prehrana / 26. 06. 2018

    Silicij zavira napredovanje kroničnih vnetnih bolezni, kakršne so dermatitis, luskavic in revmatoidni artritis. Preprečuje aterosklerozo, sladkorno bolezen, alopecijo in osteoporozo, saj poveča vsrkanje kalcija. Skrbi za trdnost, prožnost in gibljivost telesnih tkiv ter zavira staranje. Ime »mineral lepote« si je prislužil s pozitivnim učinkovanjem na zdravje las, kože in nohtov. V telo ga moramo vnesti s hrano, kar je težko, saj sodobna živila vsebujejo le malo silicija.

    PREBERITE VEČ
  • Baker – za energijo in živce
    Prehrana / 13. 11. 2017

    Baker je po videzu rdečkasta kovina. Gre za enega izmed mineralov, ki se v telesu nahajajo v sledeh, torej v zelo majhnih količinah. Kljub temu baker v telesu opravlja mnoge pomembne funkcije. Priporočen dnevna količina vnosa bakra znaša približno 0,5 – 1 mg za otroke in 1 – 1,5 mg dnevno za odrasle. Povišane potrebe imajo kadilci, športniki in ljudje, ki so pogosto podvrženi poškodbam ali infekcijam.

    PREBERITE VEČ

E-REVIJA AVITA

Brezplačni nasveti, dvakrat mesečno, o zdravem načinu življenja in akcijskih ponudbah.