Jesenski stres

Znanje | 05. 12. 2017

Pregovor »Tako, kot si bomo postlali, bomo tudi spali!« velja tudi pri našem zdravju. Vse premalo živimo v ritmu letnih časov, pa vendar bi morali. Poleti se ne obnašamo dovolj »poletno«, pozimi ne dovolj »zimsko«. Ukvarjamo se z dejavnostmi, ki nam škodijo in izčrpavajo, jemo napačno prehrano in pijemo napačno pijačo.

Obračun za »ne-poletno« obnašanje bo prišel jeseni. Eden vodilnih evropskih strokovnjakov za bioresonanco Martin Keymer je prepričan, da (akutno) zbolimo takrat, ko v preteklem letnem času ne živimo dovolj zdravo. Da, pravilno sklepate: poskrbite za zdravo jesen, da pozimi ne boste bolni.

Jesen se ponavadi začne s psihičnim stresom: novo šolsko leto, prihod na delo po letnem dopustu, izpolnjevanje planov, načrtovanje za naslednje leto … Hitro si od stresa razdraženo vranico potolažimo s sladkarijami, ampak kaj, ko si telo še ni opomoglo od poletnih sladkih pregreh. Oh, kako se glivice kandida veselijo!

Za telesni jesenski stres poskrbijo nizke temperature. Vendar, v jeseni velja obratno kot spomladi: poskušamo ostati čim dalj časa slečeni, da se utrdimo. Veliko se moramo gibati na svežem zraku in si reči, da ni napačnega vremena, samo napačno oblačilo.

Jesen je suh letni čas, kljub pogostejšim padavinam. Sonce je dovolj močno, da se upre skozi šipo in močno zniža relativno vlažnost zraka. Po začetku kurilne sezone higrometer hitro pokaže samo 20 % vlažnost, v prostoru pa je potrebna vsaj 45 %. Za dvig vlažnosti poskrbimo na različne načine, od vlažilcev, lončnic in naprav. Ne smemo pa pozabiti na vlaženje svojega telesa, zato pijmo veliko čiste vode, vsaj en liter na 25 kilogramov telesne teže. Telo dehidracijo občuti kot velik stres, saj brez vode ne more opravljati svojih funkcij (sem šteje tudi razstrupljanje!).

O krepitvi imunskega sistema pri otrocih in odraslih smo v E-reviji Avita že veliko pisali – nasvete najdete v rubriki Koristni nasveti s pomočjo iskalnika. Ker je črevesje naš največji organ (pri odraslih ima približno 350 kvadratnih metrov površine) in ker leži v črevesju 70 % celic imunskega sistema, boste jesenski stres lažje premagali z zdravim črevesjem. Več o tem v naslednjem članku Probiotiki nam pomagajo pri prehladu in gripi.

ŠE VEČ KORISTNIH NASVETOV

Nazaj na seznam člankov
  • Stres in pomanjkanje hranilnih snovi (1. del)
    Bolezni / 26. 09. 2018

    Pod izrazom »stres« razumemo velik telesni ali duševni napor. Odziv na stres je odvisen od posameznika, zbolimo predvsem zaradi dolgotrajnega stresa. Za nekatere predstavljajo stresorji veliko oviro, drugi pa jih z lahkoto prenašajo oz. dojemajo kot izziv - kar je odvisno tudi od hranilnih snovi, ki jih ima naše telo na razpolago.

    PREBERITE VEČ
  • Oslabelost nadledvičnih žlez – izvor kronične izčrpanosti (1.del)
    Bolezni / 22. 10. 2017

    Kronična utrujenost in izčrpanost sta v današnjem času poznana mnogim izmed nas. S psihičnimi in fizičnimi obremenitvami se srečujemo skorajda vsak dan, veliko je hitenja in stresnih trenutkov. Sčasoma se pričnejo pojavljati različni bolezenski simptomi, ki jih zdravniki ne morejo pripisati eni sami bolezni. Skupni imenovalec vsem simptomom je velikokrat izčrpanost nadledvičnih žlez – bolezen, ki jo slabo poznajo celo zdravniki.

    PREBERITE VEČ

E-REVIJA AVITA

Brezplačni nasveti, dvakrat mesečno, o zdravem načinu življenja in akcijskih ponudbah.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.