Čokolada je lahko tudi zdrava

Prehrana | 19. 11. 2017

Bolj ko je čokolada temna, boljša je za naše zdravje. Čokolada je v svoji osnovni obliki grenka, zato ji skoraj vedno dodajo druge sestavine (sladkor, maščobe, mleko …). Vendar pa je delež čiste čokolade v tablici tisti, ki zagotovi zdravju koristne sestavine.

Večina čokolad ne sodi v kategorijo »zdravih« čokolad, ker vsebujejo veliko dodatnih maščob in sladkorja, zaradi česar so visoko kalorično živilo. Preveč zaužitih kalorij lahko povzroči povečano telesno težo, tveganje za visok krvni pritisk, srčno-žilne bolezni in diabetes.

Zdrave temne čokolade z visokim kakavovim deležem (vsaj 65 %) smemo na dan pojesti do 85 g. Večina študij je pokazala, da bomo imeli od te količine največ koristi. 85 g čokolade predstavlja kar 450 dodatnih kalorij, zato moramo pojesti manj drugih živil ali pa dodatne kalorije porabiti z več gibanja.

Že stari Azteki so poznali dobre lastnosti čokolade. Imenovali so jo »hrana bogov« in jo pripravljali v obliki grenkega napitka, imenovanega chocolatl. Danes vemo, da nam temna čokolada lahko koristi na veliko različnih načinov:

Najboljši vir magnezija

Kakavova zrna so eden najboljših naravnih virov magnezija. V 100 g temne čokolade je 400 mg magnezija, kar zadošča potrebam odraslega človeka po tem elementu. Za zdravje je boljša temna čokolada, še boljši pa navaden grenek kakav, ki ga pripravimo kot napitek z mandljevim mlekom ali kot čokoladni smoothie. Poleg magnezija kakavova zrna vsebujejo tudi kalcij, kalij, fosfor, železo in baker. Baker in kalij delujeta preventivno proti srčni kapi in srčno-žilnim boleznim; železo preprečuje anemijo, magnezij pa pomaga preprečevati diabetes tipa 2, visok krvni pritisk in srčne bolezni.

Za zdrave in močne zobe

Temna čokolada vsebuje teobromin, ki izboljša trdnost zobne sklenine. To pomeni, da temna čokolada, v nasprotju z drugimi sladkarijami, zmanjša tveganje za gnitje zob – če si jih seveda ne pozabimo očistiti. Teobromin deluje kot poživilo, vendar ne tako močno kot kofein.

Ohranja mladost

Temna čokolada vsebuje močne antioksidante flavonoide in polifenole, ki nas ščitijo pred škodljivim delovanjem prostih radikalov in tako zavirajo proces staranja, manjše so možnosti za nastanek raka. Antioksidanti so pomembni tudi zato, ker krepijo imunski sistem.

Zviša koristni HDL holesterol

V študiji University of Hull v VB, ki je bila objavljena leta 2010 v reviji Diabetic Medicine, so dokazali, da čokolada spodbuja tvorjenje koristnega holesterola HDL. Rezultate so potrdili še v dveh raziskavah.
V poskusu so sodelovali diabetiki tipa 2, razdeljeni v dve skupini. Prva skupina je dnevno zaužila po 45 g čokolade z visokim, 70 % deležem kakava in zato visokim deležem polifenolov. Ta skupina je imela v primerjavi s kontrolno skupino že po 15 dneh trajanja poskusa bistveno večje vrednosti HDL in nižje vrednosti LDL, pa tudi nižje vrednosti sladkorja v krvi.

Čokolada poskrbi za dobro razpoloženje, preganja depresijo in pomaga ohranjati kognitivne sposobnosti

Čokolada odganja depresijo, za kar so odgovorni serotonin, dopamin, feniletilamin in anandamid. Raziskovalci so odkrili, da temna čokolada pomaga ohranjati kognitivne sposobnosti pri starejših ljudeh. Povečan pretok krvi v možgane in v srce pa hkrati zmanjšuje možnost srčne kapi.

Vam je všeč občutek zaljubljenosti?

Temna čokolada vsebuje snovi, ki na nas vplivajo z izboljšanjem razpoloženja in počutja. Med ostalimi je to feniletilamin, snov, ki jo naši možgani izločajo, ko smo zaljubljeni. Feniletilamin vzpodbuja možgane, da izločajo endorfine, zato čokolada v nas povzroči občutke sreče – in zaljubljenosti.

Čokolada kot afrodiziak

Kakavova zrna vsebujejo aminokislino arginin, ki deluje podobno kot viagra. Izboljšuje prekrvavitev in reproduktivno zdravje pri ženskah, poleg tega pa znatno poveča število spermijev in njihovo mobilnost.

Za konec še nekaj nasvetov:

Za zdravje si pripravite kakav s čim manj sladil, čim bolj teman.
Odličen je Kakavov napitek Flavochino, ki ga imajo radi tako otroci kot odrasli.
Če pa ste se naveličali piti kakav in grizljati čokolado, potresite zvrhano žlico (20 g) nesladkanega kakava po jutranjih žitaricah.

ŠE VEČ KORISTNIH NASVETOV

Nazaj na seznam člankov
  • Užitek brez slabe vesti: Kava Chi, ki ne zakisa
    Prehrana / 19. 11. 2017

    Ljubitelji kave spijejo v povprečju po 2 do 4 skodelice kave na dan. Ta količina zaužite kave velja za zmerno in naj bi po nekaterih raziskavah prinašala številne zdravstvene koristi. Spet drugi raziskovalci dokazujejo, da lahko že ena do dve skodelici kave na dan negativno vplivata na zdravje.

    PREBERITE VEČ
  • Serotonin – hormon sreče
    Prehrana / 20. 10. 2017

    Serotonin deluje kot prenašalec živčnih signalov (nevrotransmitor). Z njegovo pomočjo pridejo signali iz enega dela možganov v drugega, zato ima pomembno vlogo pri številnih psiholoških in telesnih funkcijah. Pri pomanjkanju serotonina se lahko pojavijo depresije, tesnobe in panike;zadostna količina serotonina pa nam prinaša srečo in zadovoljstvo.

    PREBERITE VEČ

E-REVIJA AVITA

Brezplačni nasveti, dvakrat mesečno, o zdravem načinu življenja in akcijskih ponudbah.