Alergija na pšenico

Prehrana | 09. 11. 2017

Obstajajo izdelki, za katere vemo, da vsebujejo pšenico, obstaja pa tudi veliko takih, v katerih je pšenica skrita. Zato velja: če izdelki niso izrecno deklarirani kot izdelki, ki ne vsebujejo pšenice, lahko izhajate iz tega, da jo vsebujejo. Če torej niste prepričani, da je izdelek za vas primeren, ga ne pojejte (to še posebej velja za prehranjevanje v menzah in restavracijah, pa tudi pri prijateljih in sorodnikih).

Ste tudi v alergični na pšenico? Veste, kateri izdelki jo vsebujejo? Kateri je najprimernejši nadomestek pšenice? Preberite, da alergije ne dobite!

Za boljšo orientacijo smo vam pripravili navodila, ki vam bodo pomagal pri izvajanju diete. Čeprav vemo, da 100-odstotna dieta ni možna, se poskušajte čim bolj strogo držati teh navodil. V nasprotnem primeru je zdravljenje alergije dolgotrajnejše ali pa sploh ni možno!

Alergikom na pšenico odsvetujemo

  • Kruh: Skoraj vsak kruh, ki ga lahko kupite (tudi, če velja za „čisti“ rženi ali pirin kruh), vsebuje večjo ali manjšo količino pšenične moke! To velja prav tako za prepečenec in različna druga peciva. Najboljše je, da sami pečete kruh ali kupite kruh iz zanesljivega vira.
  • Moka: Če kupite moko, ki ne vsebuje pšenice (na primer pira, rž …), se pred nakupom pozanimajte, ali so pred tem v istem mlinu mleli pšenico. Tudi doma morate biti pozorni na možne ostanke pšenice v mlinčku, na posodah, kuhalnicah, priboru …
  • Živila, ki vedno vsebujejo pšenične proteine:
  • Pšenični gris, slaščičarski izdelki, drobtine, cmoki, izdelki iz slanega testa.
  • Hrana za dojenčke: industrijsko proizvedena hrana za dojenčke, razen če je deklarirana, da ne vsebuje pšenice.
  • Testenine: vse testenine (rezanci, špageti, makaroni, ravioli …), ki niso izrecno deklarirane, da ne vsebujejo pšenice.
  • Krompirjevi cmoki z ali brez nadeva (na primer marelični in slivovi cmoki).
  • Kvašeni cmoki in vsi podobni izdelki iz kvašenega testa (na primer krofi).
  • Pšenični kalčki : olje iz pšeničnih kalčkov (glej rastlinska olja).
  • Hostije: seznanite duhovnika o pšenični alergiji, ki jo ima vaš otrok! Hostije se lahko naredijo tudi iz pirine moke.

Živila, ki lahko vsebujejo pšenico:

  • Mlečni izdelki: jogurt s pšeničnimi otrobi ali drugimi žitaricami v obliki otrobov, zgoščeno trajno mleko, sirni namazi.
  • Mesni izdelki: mesni sir, hrenovke, posebna klobasa, mesni narezek, mesni namazi, paštete, mesne konzerve. Vse z moko ali krušnimi drobtinami pripravljene jedi (na primer dunajski zrezek, ocvrti sir).
  • Gotovi ribji izdelki: ribje palčke, ribji fileji, ribe v testu ali panada.
  • Zelenjava: različne gotove zelenjavne jedi in juhe, zelenjavne konzerve z omako, instantni krompirjev pire.
  • Juhe: gotove juhe in juhe v konzervi, jušne kocke (Maggi, Knorr).
  • Omake in začimbe: jušne začimbe (na primer Vegeta, Začinka), curryjev prašek.
  • Rastlinska olja: npr. sončnično olje, olje koruznih kalčkov, pirino olje. Pozor! Tudi gorčica, ketchup, majoneze, solatni prelivi so izdelki, ki vsebujejo olja. Zato uporabljajte samo preverjene izdelke!
  • Čips: je velikokrat pražen v olju, ki vsebuje pšenico.
  • Pijače: kakavovi, čokoladni in mlečni napitki v tetrapaku, pšenično pivo.
  • Sladkarije: čokoladni izdelki, sladoledi, pudingi in kreme v lončkih, otroški deserti, čokoladice (kot na primer Mars, Bounty, Milkyway).
  • Margarina, pecilni prašek, suhi kvas.

Namesto pšenice uporabite:

Najboljši in najkakovostnejši nadomestek za pšenico sta PIRA in KAMUT! To sta predhodnika pšenice, zato vsebujeta drugačne beljakovinske molekule in sta primerna za ljudi s pšenično alergijo (ne pa za tiste, ki so občutljivi na gluten). Uporaba je enaka kot pri pšenici. Tudi vse ostale vrste žita (rž, ječmen, oves, ajda, itd.) so načeloma primerne in jih lahko uporabljamo kot nadomestek za pšenico. Pri nadomestnih sortah žit moramo paziti na morebitno kontaminacijo s pšeničnimi proteini pri skladiščenju, polnjenju, …

ŠE VEČ KORISTNIH NASVETOV

Nazaj na seznam člankov
  • Koliko beljakovin moramo pojesti
    Prehrana / 21. 11. 2017

    Priporočila o tem, koliko beljakovin (BE) bi morali pojesti, so si zelo nasprotujoča. Nemški zdravnik Ulrich Strunz priporoča naslednje vrednosti.

    PREBERITE VEČ
  • Kurkumin – zdravilni oranžni prah z daljnega vzhoda
    Prehrana / 17. 10. 2017

    Kurkumin je aktivna substanca v začimbi kurkuma (lat. Curcuma longa), ki uspeva v Indiji, Indoneziji in na Kitajskem. V zadnjem času se v Evropi vse pogosteje uporablja kot začimba, že dolgo pa služi kot neškodljivo barvilo za živila in kozmetiko, v Aziji tudi za blago. Kurkumin je najbolj cenjen zaradi izjemnih protivnetnih lastnosti, zato se uporablja za zdravljenje kože, sklepov in jeter ter za preprečevanje rakavih obolenj.

    PREBERITE VEČ

E-REVIJA AVITA

Brezplačni nasveti, dvakrat mesečno, o zdravem načinu življenja in akcijskih ponudbah.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.