Zakaj se zredim hitreje kot drugi?

Prehrana | 19. 11. 2017

Vzrokov za to, da nekateri ljudje težje shujšajo, kot drugi, je veliko. Pustimo ob strani dejstvo, da vsi brez izjeme podcenjujemo količino zaužite hrane in precenjujemo čas, ki smo ga namenili gibanju. Najboljše zdravilo za takšno nerealnost je, da vodimo natančen dnevnik zaužite hrane in pijače in gibanja. Za to, da nekateri ljudje težje shujšajo kot drugi, obstajajo realni vzroki.

Poglejmo, kateri so:

1. Stres in ponočevanje

Preveč stresno življenje in pomanjkanje možnosti, da bi se umirili in posvetili sebi, povzroči to, da smo skoraj neprestano v stanju stresa. Telo se nanj odzove z nagonom po preživetju. Poveča se izločanje hormona kortizol, zaradi katerega se poveča apetit, hkrati pa traja dlje časa, da lakoto potešimo. Zaradi presežka kortizola nam najbolj ustreza tolažilna hrana, ki je močno kalorična, mastna in sladka. Takšna hrana je odlična podlaga za pridobivanje teže.

Ure spanja pred polnočjo zaležejo dosti bolj kot tiste po polnoči. Približno 90 minut po tem, ko utonemo v sen, se začne v telesu sproščati rastni hormon, ki krepi kosti, znižuje krvni tlak, vpliva na razgradnjo maščob in rast mišic. Ponočnjakom ga primanjkuje, hkrati pa imajo preveč kortizola, ker svoje telo s pomanjkanjem spanja spravljajo v stres. Če ponoči ne spimo, je tudi verjetnost, da bomo preverili in uredili vsebino hladilnika, veliko večja.

Značilna za presežek kortizola je trebušna debelost, zaradi katere imamo več možnosti, da bomo umrli zaradi srčno-žilnih bolezni.

2. Zdravila

Stranski učinek številnih zdravil je povečanje teže. Taki so npr. kortikosteroidi, antidepresivi, antipsihotiki, zdravila proti migreni, krčem, visokemu pritisku ter zdravila za sladkorno. Če je možno, izberemo zdravila, ki nimajo teh stranskih učinkov.

3. Slabo delovanje ščitnice

Ste kar naprej utrujeni, vas zebe in se na videz brez razloga redite? Našteti simptomi so značilni za pomanjkanje ščitničnega hormona, do katerega pride zaradi slabega delovanja ščitnice. Metabolizem se upočasni, teža pa raste.

4. Menopavza

Za to obdobje so značilne spremembe v hormonskem ravnotežju. Estrogen in progesteron začneta upadati. S staranjem pride do upadanja hormona DHEA, ki pomembno vpliva na delovanje drugih hormonov. Do največjega padca pride okoli 45. leta. Posledice so izguba mišične mase, motnje v presnavljanju maščob, pozabljivost, diabetes, depresije, težave s kožo.

Veliko žensk se ob vstopu v meno zredi. Značilno je nabiranje maščobe na trebuhu, namesto na bokih in stegnih. S staranjem se upočasni metabolizem, mišična masa pa se zmanjšuje. Ker za delovanje mišic porabimo več kalorij, kot za ostala tkiva, moramo prehrano prilagoditi spremenjenim razmeram. Pomaga tudi redna vadba, saj le-ta ohranja mišice in spodbuja metabolizem.

5. Diete in prehrana

Stroge restriktivne diete so škodljive, saj spravijo telo v stanje mirovanja. Telo doživlja dieto kot obdobje stradanja, pred katerim se zavaruje tako, da začne s svojimi zalogami ravnati zelo varčno, ob vsakem vnosu hrane pa skuša vsaj del novega vnosa dodati zalogam. Takšen način sčasoma pripelje do tega, da lahko jemo zelo malo, a se vseeno redimo. Za uspešno hujšanje moramo nahraniti svoje telo in metabolizem z vsemi potrebnimi hranili, antioksidanti in minerali. Več o tem lahko preberete v članku Shujševalne diete so nesmiselne.

6. Črevesna flora

Najnovejše raziskave kažejo, da lahko na debelost odločilno vpliva sestava črevesne flore. Od mikroorganizmov v črevesju je odvisno, kako dobro bomo prebavili hrano. Pri napačni sestavi nam bo »dal« krompir več kalorij, kot pri zdravi črevesni flori. Sestavo črevesne flore porušijo napačna prehrana z veliko sladkorja, antibiotiki in okoljski strupi.

Ko potegnemo črto, ugotovimo, da lahko kljub na prvi pogled različnim vzrokom rečemo, da velja stari rek – če bi rad imel lepo postavo, jej manj in več migaj. Smo to, kar jemo. Snovi, ki jih vnašamo v svoje telo, nas gradijo in delajo zdrave ali pač bolne. Z gibanjem pospešimo metabolizem, dobimo več veselja do življenja, lažje poskrbimo zase. Z bazično prehrano, ki temelji na zelenjavi in jo dopolnjujejo živila iz drugih skupin, pa zgradimo vitko in vitalno telo.

E-REVIJA AVITA

Brezplačni nasveti, dvakrat mesečno, o zdravem načinu življenja in akcijskih ponudbah.